jueves, 22 de octubre de 2015

Jardunaldi Pedagogikoak: San Juan Bosco ikastetxeko esperientzia

San Juan Bosco ikastetxeko Karmele Tubilla irakasleak lerro hauek azpimarratzen ditu Jardunaldietako bigarren egunean, azaroaren 4ean, emango digun saioari buruzkoak. Berorik handienaz ere bidaltzen dizkiogu hemendik gure agurra eta ongietorria!



 “La enseñanza que deja huella no es la que se hace de cabeza a cabeza, sino de corazón a corazón.” Howard G. Hendricks

     Heziketa ikuspegi berriak XXI. mendeko heziketa komunitatean lau ikasketa mota bereizten ditu: ikasten ikasi, ekimenerako ikasi, ikasten elkarrekin bizi izaten ikasi eta izaten ikasi. Lau ikasketa hauek estrategikotzat jotzen dira XXI. mendeko gizakientzat eta heziketa holistikoaren lau dimentsioetara bideratzen dira: zientzia, gizartea, ekologia eta espiritualtasuna. Gure testuinguruan, azken termino horrek, espiritualtasuna, guztiz aurkako erreakzioak eragiten dituzten izaera konfesionalarekin lotutako erlijio konnotazio handiak ditu. Egia esanda, konpetentzia hau eskolan primeran landu daitekeen heziketa gaia da. Izan ere, ikasleei bere bizitzetan benetako konexioak bilatzen laguntzen ari diren hezitzaileak espiritualtasuna lantzen ari dira, hau da, bere bizitzan balioa suposatzen duen harekiko kontaktua hartzen laguntzen dituzte, bere orientazioaren eta ideien errealitatea ezagutzeko, balore hauek onartu eta sendotzeko. Bere bizitzari zentzua ematen dioten balioak eta pertsona bihurtzeko prozesuan gida dezaten.

     La nueva visión educativa señala cuatro tipos de aprendizaje en las comunidades educativas del siglo XXI: aprender a aprender, aprender a hacer, aprender a vivir juntos y aprender a ser. Estos cuatro aprendizajes, se reconocen como estratégicos para los seres humanos del siglo XXI, se orientan a las cuatro dimensiones de la educación holística: ciencia, sociedad, ecología y espiritualidad. En nuestro contexto, este último término, espiritualidad, tiene fuertes connotaciones religiosas de carácter confesional que provocan reacciones muy encontradas. En realidad esta competencia es un tema educativo que encaja perfectamente en la escuela, de modo que los educadores que estén actualmente ayudando a sus alumnos a encontrar conexiones significativas en sus vidas están trabajando la espiritualidad, es decir, están ayudando al alumnado a tomar contacto con aquello que constituye un valor en su vida, y a descubrir la realidad de su orientación, de sus ideas con la finalidad de afianzar, reconocer y aceptar estos valores. Valores que dan sentido a su vida y que lo conduzcan al proceso de convertirse en persona.

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